google890debed0804c991.html;
  • Oklejanie samochodów


    Agencja Reklamowa Wrocław proponuje Państwu usługę oklejania samochodów Wrocław. Proponujemy kompleksowa usługę: projekt, druk oraz oklejenie. Oklejenie…

  • Oklejanie witryn

    Proponujemy Państwu oklejanie witryn Wrocław, sklepów, banków, restauracji, szyb lokali usługowo - handlowych czy powierzchni biurowych na terenie Wrocławia i…

  • Szyldy reklamowe


    Szyld reklamowy, szyldy Wrocław to najbardziej popularna forma reklamy i bardzo popularna fraza wpisywana w Google.  Szyldy Wrocław to podstawowe oznaczenie miejsca…

Aktualności

Druk solwentowy

Oferujemy wydruki solwentowe z użyciem szerokiej gamy dostępnych materiałów

Naklejki

Projektujemy, drukujemy i wyklejamy naklejki reklamowe na różne podłoża.

Strony internetowe

Wykonujemy strony internetowe na CMS Joomla wraz z optymalizacją SEO!

Wykonujemy strony internetowe na CMS Joomla wraz z optymalizacją SEO!

Nawigacja jest bardzo ważna we wszystkich rozwiązaniach tworzonych przez projektantów stron internetowych. Dobra nawigacja pomaga użytkownikom w wyszukiwaniu informacji, ustalaniu dostępnych możliwości, a także określaniu w którym miejscu produktu się znajdują. Użytkownicy zwracają uwagę na nawigację wtedy, gdy nie działa ona prawidłowo (np. jeśli nie potrafią znaleźć potrzebnych informacji lub nie rozumieją dostępnych opcji).

Dobra nawigacja jest nieodczuwalna. Użytkownicy korzystają z niej bez zastanawiania się, jeżeli za pomocą zrozumiałego języka udostępnia im potrzebne opcje w odpowiednich miejscach. Nawigacja ma łączyć powiązane ze sobą obiekty. Zadanie projektanta polega na tym , aby zrozumieć co jest ze sobą powiązane i dlaczego. Na tej podstawie należy uporządkować i przedstawić informacje w sposób pozwalający intuicyjnie wykonywać zadania.

W nawigacji ważne są wskazanie, kierowanie, orientacja i porządkowanie. Istnieje wiele konwencji dotyczących nawigacji, o których projektanci  muszą pamiętać. Można wykorzystać tę konwencje, aby nawigacja po projektowanym produkcie była jak najłatwiejsza.

Użytkownicy chcą wykonać zadanie i korzystają z nawigacji, aby:
- dowiedzieć się jak znaleźć określone elementy
- zobaczyć rzeczy, o których nie wiedzieli
- ustalić, gdzie się znajdują i gdzie mogą przejść
- jednoznacznie określić, jakie mają możliwości, a także zrozumieć zakres i ofertę witryny
- zobaczyć jakie treści, cechy i funkcje oferuje produkt
- móc kontynuować wykonywania zadań
- znaleźć rzeczy podobne do szukanych
- zrozumieć, jak uporządkowany jest zestaw informacji
- poznać charakter i „osobowość” marki lub usługi.

Lista ta obejmuje tylko wybrane spośród różnych ról nawigacji w projektowanym user experience. Nawigacja nie służy tylko do  ułatwiania użytkownikom poruszania się – stanowi podstawę user experience i jest niezwykle istotnym aspektem udanych produktów oraz usług.
Firmy chcą , aby użytkownicy mogli szybko i w prosty sposób poruszać się po cyfrowych produktach.

Firmy wykorzystują nawigację do;
- Prowadzenia użytkowników przez procesy lub zbiory informacji oraz prezentowania przy tym powiązanych produktów i usług,
jak najszybszego przeprowadzenia użytkowników przez procesy płacenia, rejestracji itd.
- Uzyskiwania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach przez stosowanie w nawigacji zwrotów często stosowanych w trakcie wyszukiwania.
- Sprawiania, aby projektant był jak najprzyjemniejszy i możliwe wydajny,
wyróżniania najważniejszych ( i przynoszących zyski) informacji, produktów i usług za pomocą nawigacji , etykiet oraz wezwań do działania.
- Zarabiania na umowach partnerskich ( uczestnicy programów partnerskich otrzymują wynagrodzenia za kierowanie ruchu do innych witryn)
- Utrudniania znalezienia niektórych elementów, np. odnośników pozwalających zrezygnować z subskrypcji (aby zmniejszyć liczbę osób rezygnujących z usługi_ lub danych kontaktowych (aby obniżyć koszty obsługi klienta) .

Warto zastanowić się nad ostatnim z tych punktów. Czasem klienci nie chcą, aby projektowana nawigacja umożliwiała łatwe znalezienie pewnych rzeczy.
Wydaje się to sprzeczne z intuicją (z perspektywy user experience), jednak zdarza się stosunkowo często, dlatego przygotuj się na taką możliwość w trakcie współpracy z klientami prowadzącymi działalność komercyjną.
Często spotkasz się z prośbą o to, aby wymagania biznesowe potraktować jako ważniejsze od potrzeb użytkowników .
W większości sytuacji cele biznesowe z obszaru nawigacji związane są z wydajnością, ponieważ firmy chcą aby użytkownicy jak najłatwiej mogli wykonać zadanie. Ten aspekt rzadko budzi kontrowersje, ponieważ cele projektanta user experience i klienta są w tym przypadku identyczne.


strony internetowe WrocławPrzykład nawigacji strony głównej

Nawigacja z narzędziami witryny.
Nawigacja z narzędziami prowadzi do często używanych funkcji witryny , takich jak :zarejestruj się” „zaloguj się” „kontakt” i „pomoc”.
Taka nawigacja obejmuje odnośniki przydatne dla użytkowników  w różnych miejscach witryny, dlatego jest dostępna na każdej stronie.
Nawigacja globalna. Reprezentuje ona główne sekcje witryny i zwykle znajduje się na każdej stronie. Gdy nawigacja globalna ma układ poziomy, tak jak w przykładzie należy zwrócić uwagę na tekst etykiet, ponieważ może okazać się zbyt długi. Czasem nawigacja tego rodzaju pojawia się z boku witryny, jednak wtedy zajmuje cenny obszar ekranu.
Nawigacja jako forma promocji.
Tego typu nawigacja służy do przedstawiania produktów dostępnych w promocji. Można w ten sposób zwiększyć liczbę osób oglądających te produkty, a w tym samym sprzedaż.
Nawigacja drugiego stopnia. Podsekcje kategorii „Elektryka” z nawigacji globalnej są tu dostępne w wyróżnionym bloku. Pozwala to użytkownikom szybciej przeskoczyć o kilka poziomów w dół hierarchii witryny i przejść do potrzebnej sekcji.
Nawigacja wewnątrz strony. W tym przykładzie można kliknąć nazwę produktu i przejść w ten sposób do strony produktu. Często można kliknąć także zdjęcie produktu. Użytkownicy oczekują , że mogą kliknąć takie zdjęcie, aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat danego produktu.
Nawigacja w stopce.
Od niedawna projektanci tworzą coraz większe stopki i umieszczają w nich więcej elementów nawigacyjnych. Po części wynika to z tego, że słowa kluczowe występujące w nawigacji przyczyniają się do zajmowania przez stronę wyższych pozycji w wyszukiwarkach. Opisywana technika ułatwia też nawigację po długich stronach. Stopka zwykle obejmuje odnośniki do głównych sekcji , a także najważniejszych informacji (np.danych kontaktowych lub mapy witryn)

Ścieżka powrotu (inaczej „nawigacja okruszkowa”) Nazwa „nawigacja okruszkowa” pochodzi z bajki o Jasiu i Małgosi, w której dzieci za pomocą okruszków chleba tworzyły ślad pomagający im znaleźć drogę w lesie. Ścieżka powrotu służy do określenia miejsca strony w hierarchii witryny.
Pozwala też użytkownikom szybko przeskoczyć do różnych poziomów witryny. Pozwala też użytkownikom szybko przeskoczyć do różnych poziomów witryny i może pomóc im w określeniu, gdzie się znajdują.

Wezwanie do działania.
Nawigacja wezwaniem do działania jest celowo wyróżniona, ponieważ obejmuje najważniejszy komponent strony. Właściciel witryny chce, aby użytkownicy klikali właśnie ten komponent.
Często związane jest to ze sposobem, w jaki witryna generuje dochody. Nawigacja z wezwaniem do działania zwykle ma postać przycisków, ponieważ wizualnie wyróżniają się one bardziej proste odnośniki tekstowe.
Gdy wybieram między zastosowaniem w nawigacji odnośników tekstowych i przycisków, zawsze kieruje się następująca zasada: „odnośniki tekstowe.
Gdy wybieram między zastosowaniem w nawigacji odnośników tekstowych i przycisków, zawsze kieruje się następująca zasada „odnośniki prowadzą w jakieś miejsce, natomiast przyciski służą do wykonywania zadań” jest to dobra reguła, która pomaga zdecydować jaki element będzie najbardziej odpowiedni w danym interfejsie.
Nawigacja w formie zakładek.
Zakładki często służą do porządkowania i dzielenia dużych zbiorów informacji, które w innym podejściu prowadziłyby do powstania bardzo długich stron wymagających przewijania.
Dla projektanta umieszczenie wszystkich informacji w zakładkach może wydawać się dobrym pomysłem, jednak w trakcie testów użyteczności można się przekonać, że użytkownicy nie zawsze zwracają uwagę. Stosuj więc tę technikę ostrożnie.

Nawigacja kontekstowa.
Nawigacja kontekstowa pozwala użytkownikom przejść do treści powiązanych z informacjami oglądanymi w danym momencie. Może to służyć udostępnianiu pomocy, reklamowaniu droższych produktów lub promowaniu innych treści w witrynie.

Nawigacja po popularnych produktach.
Nawigacja tego rodzaju służy do informowania użytkowników o tym, jakie treści są popularne w danym momencie. Technika  ta pozwala pokazać, że witryna jest aktywna. Służy do promowania tego, co zdaniem innych osób jest przydatne i ciekawe. Często tworzy się w ten sposób listy Top 10 najczęściej czytanych tekstów, bestsellerów i najczęściej udostępnianych materiałów. Listy te są generowane automatycznie lub ręcznie zarządzane przez redaktorów witryny.
Nawigacja w postaci kategorii. W trakcie wyświetlania elementów należących do większych kategorii produktów lub informacji warto udostępnić odnośniki do owej nadrzędnej kategorii.
Pozwala to użytkownikom rozszerzyć wyszukiwanie. Jest to przydatne zwłaszcza wtedy, gdy użytkownicy przechodzą do strony produktów z wyszukiwarki i chcą rozszerzyć wyszukiwanie, aby zobaczyć więcej powiązanych wyników.

Zapraszamy na inne strony naszego serwisu:

- Strona główna

Oklejanie samochodów
- Tablice reklamowe
- Tworzenie stron Wrocław
- Pozycjonowaie stron www

- Baner reklamowe

- Szyldy Wrocław

- Kasetony reklamowe

- Oklejanie witryn Wrocław
Reklama Wrocław
- Stojaki reklamowe

Litery przestrzenne 
Wizytówki 
-Ulotki reklamowe
Oferta dla nowych Firm

- Stoiska targowe Wrocław

- Rollupy Wrocław

- Ciekawostki

- Przyciemnianie szyb